DE WILDE BOERIN

Vormgeving & Strategie : Sensualiteit herkenbaar vormgeven in beeld en logo

De Wilde Boerin (Linette Mak) onderzoekt lustopwekkend eten op een nuchtere en pure manier. Maar hoe communiceer je daar over in een huisstijl, met logo, fotografie en beeld. 

Strategiesessie

De Wilde Boerin is en levendig onderzoek naar onze relatie met eten dat een lustopwekkende werking heeft. Tijdens een voelerij, lezing of experiment worden alle zintuigen uitgedaagd om mee te doen aan een sensuele ervaring. Met of zonder partner loop je over een pompoenpad met je blote voeten, lig je in een bad met kersen terwijl de kersenboer verderop in de kas zijn gitaar bespeeld of je bevoelt een asperse met je ogen dicht. Daar hoort een logo bij, maar ook een beeldstrategie. Welk verhaal laat je je beeld vertellen en welke elementen ga je herkenbaar uitvergroten?

Tijdens een strategiesessie onderzoeken we wie of wat de Wilde Boerin is. Waar staat het voor en vooral wat wil het overdragen. In zijn eenvoud, maar met een duidelijke boodschap mag je giechelen, verbazen en verrast worden. Sensualiteit en avontuur zijn belangrijke elementen waar de strategie aan moet voldoen.

Resultaat

Naar aanleiding van de strategiesessie wordt een beeldmerk en strategie ontwikkeld. De huisstijl is makkelijk uitvoerbaar en geeft veel ruimte voor eigen inbreng. In een experiment waarin de uitkomst nog onzeker (en ook ondergeschikt) is, moet er vrijheid zijn om binnen de huisstijl veel kanten op te kunnen bewegen. Door een herkenbare kleuren bibliotheek te combineren met een uitgesproken fotografie stijl te combineren ontstaat er een huisstijl met veel vrijheid. 

Ook behoefte aan een huisstijl met veel mogelijkheden? Stuur gerust een mailtje.